Teatr Wielki
Opera Narodowa.

Przygotowaliśmy serwis dla jednej z najważniejszych instytucji kultury w Polsce.
Serwis Teatru Wielkiego Opery Narodowej

Wyzwanie.

Teatr Wielki - Opera Narodowa to gmach teatralny znajdujący się przy placu Teatralnym 1 w Warszawie. Mają tam swoją siedzibę Opera Narodowa, Polski Balet Narodowy, Galeria Opera i Muzeum Teatralne. Gmach został ukończony w 1833 roku. Teatr Wielki w Warszawie jest jednym z największych teatrów w Europie i na świecie, z ponad dwoma tysiącami miejsc na widowni.

Opera Narodowa zleciła nam przygotowanie swojego nowego serwisu internetowego. Zadaniem nowej strony miało być przybliżenie świata sztuki wysokiej i wieloletniego dziedzictwa kulturalnego tej instytucji wszystkim użytkownikom.

Serwis Teatru Wielkiego Opery Narodowej

Rozwiązanie.

Zaczęliśmy projektowanie od zebrania i analizy treści, zastanawiając się jak w najlepszy sposób przedstawić je w serwisie. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że musimy pogodzić interesy różnych grup użytkowników — zagorzałych miłośników opery i baletu, fanów artystów, ale także turystów, studentów, oraz osób, które jedynie okazjonalnie odwiedzają Teatr. Musieliśmy zaprezentować wszystkie informacje niezbędne dla głęboko zaangażowanych w temat użytkowników, ale zachowując przy tym jasną i prostą strukturę, która będzie intuicyjna dla każdego.

Chcieliśmy, aby serwis, dzięki wykorzystaniu pięknych fotografii, robił tak duże wrażenie jak same spektakle. Równocześnie powinien być prosty w użyciu. Jako główna platforma komunikacji dla TWON musiał być też łatwy w zarządzaniu oraz wypełnianiu treścią przez redaktorów serwisu. Wiedzieliśmy, że strona będzie ewoluować i rozwijać się w przyszłości.

Jedną z istotnych części serwisu jest Wirtualne Archiwum, czyli bogata w materiały multimedialne sekcja, będąca katalogiem wszystkich spektakli, aktorów, tancerzy, muzyki, kostiumów od 1945 roku do teraz.

Serwis Teatru Wielkiego Opery Narodowej

Ważnym elementem projektu było zapewnienie dostępności strony na wszystkich urządzeniach i dla wszystkich osób. Przygotowaliśmy serwis w wersji responsywnej, z osobną wersją dedykowaną na telefony i przetestowaliśmy go na wielu różnych urządzeniach. Strona została też dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i z dysfunkcjami wzroku, zgodnie z restrykcyjnymi wymaganiami WCAG.

Oprócz zaprojektowania i wdrożenia serwisu przygotowaliśmy także wewnętrzną platformę intranetową dla pracowników TWON z bazą kontaktów i dokumentów, planem prób oraz aktualnościami.

Serwis Teatru Wielkiego Opery Narodowej
Business Unit:
K2 Digital Products
Klient:
Teatr Wielki - Opera Narodowa
Online:
teatrwielki.pl
Branża:
Entertainment
Usługi:
Product Strategy & Ideation
UX & Visual Design
Back-End Development
Front-End Development