W roku 2020 notowana na głównym rynku GPW Grupa K2 uzyskała blisko 120 mln zł przychodów ze sprzedaży (+9% rdr), jednocześnie podwajając rentowność na poziomie EBITDA do ponad 12%. W rezultacie wynik EBITDA wzrósł o 126% rdr, do 14,7 mln zł. Skokową poprawę widać również na poziomie zysku operacyjnego (+9,4 mln zł, do poziomu 8 mln) oraz zysku netto (+6,7 mln zł, do poziomu 4,9 mln). W pozytywny obraz roku 2020 w Grupie K2 wpisuje się również wysoki poziom wygenerowanej gotówki z działalności operacyjnej (17,1 mln zł, +90% rdr).
Jesteśmy dumni nie tylko z osiągnięcia najlepszych wyników w ponad 20-letniej historii firmy, ale przede wszystkim z przełamania niepokojących trendów lat ubiegłych i to w trudnym roku naznaczonym globalną pandemią. Pokazaliśmy, że potrafimy wykorzystywać szanse, jakie niesie ze sobą gwałtownie zmieniające się otoczenie. Globalne trendy cyfryzacji biznesu, automatyzacji procesów i szybkiego rozwoju e-commerce są dla nas sprzyjające. Wykorzystaliśmy to w 2020 roku i chcemy utrzymać ten kurs w kolejnych latach – mówi Paweł Wujec, prezes K2 Holding.
W każdym kwartale minionego roku notowaliśmy solidne wyniki finansowe, nawet pomimo ponoszenia istotniejszych kosztów związanych z rozwojem organizacji w ostatnich miesiącach roku. Działamy bowiem długoterminowo i inwestujemy w rozwój. Podtrzymujemy również plan wypłaty dywidendy za rok 2020, o którym informowaliśmy w grudniu ubiegłego roku – wskazuje Artur Piątek, wiceprezes K2 Holding.
Zarząd proponuje 1 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2020, co oznacza stopę dywidendy względem obecnego kursu akcji na poziomie blisko 4%, nawet pomimo wzrostu notowań o około 170% od połowy roku 2020. Z kolei ogłoszona w połowie grudnia strategia Grupy K2 do roku 2023 zakłada najszybszy wzrost w segmencie software (rozwój oprogramowania), przy czym wskazuje również na oczekiwane dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów operacyjnych pozostałych segmentów działalności (marketing oraz cloud).
Wzmacniamy i konsolidujemy aktywa technologiczne, a że technologia jest coraz mocniej obecna również w marketingu, widzimy rosnący potencjał synergiczny między naszymi liniami biznesowymi. Przedsiębiorcy potrzebują partnera, który do maksimum wykorzysta możliwości cyfrowych narzędzi. Mamy w Grupie K2 kompetencje i doświadczenie, aby być takim partnerem – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, wiceprezes K2 Holding.
Komentarz Pawła Wujca, prezesa zarządu Grupy K2, do wyników finansowych za 2020 rok: