Jak (rzetelnie) mierzyć skuteczność chatbotów?

Za chatbotami szły duże obietnice. Miały odciążyć przeładowane biura obsługi klienta i zapewnić szybszą obsługę. Jednak pomimo dużych nadziei, wiele chatbotów częściej frustruje, niż pomaga i jest problem z poprawną oceną ich skuteczności.
Relacja z wystąpienia Łukasza Lewandowskiego na konferencji Customer Care Festival 2021.

Skąd bierze się problem niepoprawnego mierzenia skuteczności chatbotów?

  1. Nie ma wypracowanych standardów oceny.
  2. Wskaźniki, które są powszechnie używane, są wypaczone.
  3. Wyniki rzetelnego pomiaru chatbotów mogą być niewygodne dla ich dostawców – będą gorsze, niż stosując dotychczasowe metody oceny.

W artykule opiszemy, jakie błędy popełnia się przy ocenie skuteczności chatbotów i jaką metodę oceny wypracowaliśmy w PerfectBot na podstawie doświadczeń z automatyzacji 5 milionów rozmów dla największych firm z branży Ecommerce

Przeczytaj więcej o pomiarze skuteczności chatbotów na PerfectBot.ai

PerfectBot. 06.09.2021.