Praca nad projektem ruszyła w styczniu. K2 Create zaproponowało Amnesty International koncepcję kampanii, która pozwala połączyć w spójną całość różnorodne działania organizacji, planowane z okazji ważnych wydarzeń (m.in. rocznica rosyjskiej inwazji na Ukrainę, publikacja raportu o karze śmierci, publikacja raportu rocznego, Dzień Uchodźcy), a zarazem wzmacnia świadomość o Amnesty International jako organizacji stojącej na straży praw człowieka.
„Nowa kampania Amnesty International ma unaocznić, na czym polega rola organizacji walczącej o prawa człowieka we współczesnym świecie. Hasło pokazuje prostą zależność, a zarazem istotę sprawy – akty przemocy, łamanie prawa czy nawet najpotworniejsze zbrodnie mogłyby zostać przemilczane i nigdy nie ujrzeć światła dziennego, gdyby nie osoby i organizacje, które je tropią i nagłaśniają.”
- mówi Anna Błaszczak-Banasiak, Dyrektorka Amnesty International Polska.
Kampania składa się z dwóch faz: teaser i reveal. W pierwszej kampania skupia się na pokazaniu tych, o których losach nie słyszymy, bo prawa człowieka łamane są w ciszy. W drugiej fazie Amnesty International przedstawiona jest jako organizacja, która daje głos tym osobom. Działania już się rozpoczęły. Akcje prowadzone są w wielu kanałach m.in. w social mediach (w tym YouTube), citylightach, w kinach oraz mediach.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że dzięki naszym działaniom możemy wspomóc Amnesty International w dawaniu głosu potrzebującym. W K2 Create lubimy angażować się w projekty społeczne i tak jak w tym wypadku pod koniec dnia mieć satysfakcję z tego, że to, co robimy razem, ma znaczenie i ma moc.”
- mówi Michał Rutkowski, Managing Director K2 Create (Grupa K2).
Zespół K2Create odpowiedzialny za projekt to Michalina Przestrzelska, Anna Michałowska, Weronika Kowalczuk, Gabriela Żukowska oraz Kamil Markiewicz.