Bayraktar dla Ukrainy

Wsparcie zbiórki publicysty Sławomira Sierakowskiego na zrzutka.pl
Bayraktar dla Ukrainy - case study

Brief.

Spontanicznie i bez briefu dołączyliśmy do wsparcia zbiórki na tureckiego drona Bayraktar TB2, zdolnego do prowadzenia zadań obserwacyjnych i rozpoznawczych oraz misji bojowych. Zbiórka została zorganizowana przez publicystę Sławomira Sierakowskiego na portalu Zrzutka.pl. Do tej inicjatywy zainspirowali autora Litwini, którzy błyskawicznie zebrali pieniądze na drona. Co więcej, firma produkująca Bayraktary postanowiła przekazać jednego z nich Ukrainie zupełnie za darmo, a zebraną podczas zbiórki kwotę przeznaczyć na pomoc ludności.

Bayraktar dla Ukrainy - case study

Wyzwanie.

Przed nami stało wyzwanie poruszenia i zachęcenia Polaków do ogólnopolskiej zbiórki na sprzęt bojowy. Musieliśmy dotrzeć z komunikacją do jak największej liczby osób, zdobyć zaufanie i zebrać 22,5 mln złotych. Cel został osiągnięty, kwota ta została zebrana przed czasem i z nadwyżką. Finalnie portal zakończył zbiórkę z wynikiem 24,8 mln zł z ponad 209 tys. wpłat. Była to największa zbiórka w historii portalu Zrzutka.pl.

Bayraktar - krok po kroku

Rozwiązanie.

Stworzyliśmy identyfikację wizualną akcji, hasło do Social Media, kreację na DOOH, wspieraliśmy Sławomira Sierakowskiego w doborze i dotarciu do jak najszerszego i najbardziej zróżnicowanego grona influencerów oraz współtworzyliśmy codzienną komunikację w Social Media, informując o postępach zbiórki i kolejnych zaangażowanych osobach, codziennie podkręcając zainteresowanie. Co więcej, aktualnie zebrana kwota była wyświetlana m.in. na licznikach online na Cepelii oraz na 357 licznikach w 7 największych miastach w Polsce.

Business Unit:
K2 Create
Klient:
Sławomir Sierakowski
Online:
Bayraktar dla Ukrainy / Bayraktar for Ukrainians | zrzutka.pl
Branża:
NGO
Usługi:
Strategy & Creation