Wyzwanie.
Dzisiejsi nastolatkowie to pokolenie wychowane w 100% w środowisku on‑line. Nie znają świata bez technologii, a wiedzę, rozrywkę i kontakty międzyludzkie w mgnieniu oka dostarcza im internet. Jednocześnie są też przedsiębiorczy, mają wysokie wymagania i… ciężko do nich dotrzeć z przekazem reklamowym. Jak więc zainteresować ich promocją chipsów?
Rozwiązanie.
Szukając odpowiedniego rozwiązania postawiliśmy na dwa aspekty. Aby komunikować się w ich języku i w ich przestrzeni, weszliśmy do świata gamingu. A dodatkowo przemówiliśmy do ich przedsiębiorczej natury.
Stworzyliśmy akcję pod hasłem: „Gaming smakuje lepiej z Lay’s Maxx”, której głównym mechanizmem była loteria w opakowaniach. Młodzi fani chipsów mogli wygrać premierowe gry „Need for Speed: Payback”, pieniądze oraz konsole Playstation 4 z technologią VR. W oparciu o ten koncept opracowaliśmy i zrealizowaliśmy strategię działań marketingowych w Rumunii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Grecji, Turcji oraz Polsce.
W ramach kampanii stworzyliśmy 30‑ i 15‑sekundowe formaty oraz pre‑rolle do Internetu. Dzięki nawiązaniu współpracy z EA Games, w spocie promocyjnym wykorzystaliśmy fragmenty trailera gry, a w reklamie wystąpił taki sam Mustang, jakim jeżdżą bohaterowie „Need for Speed: Payback”.
Zaprojektowaliśmy także nowe opakowania Lay’s Maxx, których otwarcie oznaczało realne dołączenie do gry.
Efekty.
W unikalny sposób połączyliśmy gaming i chipsy, dając młodym konsumentom wartość dodaną w postaci gier „Need for Speed: Payback” i innych nagród. Kampania uniwersalnie zagrała na 7 różnych europejskich rynkach, promując wspólne spędzanie czasu z przyjaciółmi przy chipsach i grach komputerowych.