Wyzwanie.
Pracowaliśmy już kiedyś z Leroy Merlin, pomagając sieci w zaprojektowaniu serwisu e-commerce i aplikacji mobilnej. Po latach klient wrócił do nas z prośbą o redesign swojego głównego serwisu.
Głównym celem projektu było uspójnienie i zachowanie ciągłości doświadczeń użytkownika pomiędzy różnymi formatami: od desktopu, przez tablet, do strony mobilnej, a także aplikacji. Wyzwaniem była przy tym skala projektu w połączeniu z nowymi około-sprzedażowymi celami biznesowymi.
Rozwiązanie.
Na etapie przedprojektowym niezastąpiony okazał się dla nas dostęp do wielu badań jakościowych, ilościowych, a także wyjątkowo rozbudowanej analityki w serwisie.
Wszystkie formaty (desktop, tablet i mobile) projektowaliśmy równolegle, ze szczególnym naciskiem na zapewnienie konsekwencji, zarówno w aspektach wizualnych, jak i funkcjonalnych.
Dużą wagę przyłożyliśmy do wprowadzenia różnorodnych zabiegów i rozwiązań sprzedażowych, obecnie stosowanych w najlepszych serwisach eCommerce, a dotychczas nieobecnych w Leroy Merlin.
Rezultaty.
Nowy serwis jest wdrażany etapowo. Obecnie dostępna jest już odświeżona wersja desktopowa i mobilna. Na podstawie wielu cyklicznych badań, prowadzonych przez Leroy Merlin, można z powodzeniem wnioskować, że zmiana została przyjęta bardzo pozytywnie, a konwersja, sprzedaż i inne najważniejsze cele biznesowe uległy znaczącej poprawie.
Ten sukces nie byłby oczywiście możliwy bez dobrze zorganizowanego, profesjonalnego i świadomego podejścia klienta, a także sprawnej współpracy z firmą wdrożeniową.