Wyzwanie.
Wygraliśmy przetarg na nowy serwis Nationale Nederlanden w momencie, kiedy firma oddzieliła się od Grupy ING, na kilka miesięcy przed wprowadzeniem na polski rynek nowej marki, która miała zastąpić dotychczas funkcjonującą markę ING Życie. Musieliśmy wdrożyć globalną identyfikację Nationale Nederlanden przed oficjalnym rebrandingiem, więc deadline dotyczący przygotowania nowego serwisu był nieprzekraczalny.
Rozwiązanie.
Ubezpieczenia na życie są produktami złożonymi. Ich sprzedaż w większości przypadków prowadzona jest osobiście przez doradców. Nie są to produkty, które z założenia sprzedaje się online. Klienci nie mają wiedzy i motywacji do zrozumienia tego typu ubezpieczeń, a większość z nich nawet nie czuje potrzeby posiadania ubezpieczenia na życie. Przyjęliśmy więc, że strona nie powinna skupiać się na produktach, ale mówić o ludzkich potrzebach i zwracać uwagę na sytuacje życiowe, w których ubezpieczenie może być przydatne.
Edukacja na temat produktów nie ma sensu, jeśli motywacja odbiorców jest niska, a tematyka jest trudna do zrozumienia, więc zdecydowaliśmy, że najważniejszym celem powinno być skłonienie klientów do zastanowienia się nad przyszłością i celami życiowymi, wywołanie refleksji, zainspirowanie ich, a następnie zaproszenie do spotkania z agentem. Klienci nie muszą czytać o produktach w szczegółach, bo agent dopasuje produkty do ich potrzeb. Informacje szczegółowe są dostępne dla tych, którzy lubią wiedzieć wszystko na temat produktu zanim porozmawiają ze specjalistą, ale nie są najważniejsze.
Od początku projektu nasz UX Designer i Art Director pracowali razem. Najpierw, podczas wspólnych warsztatów z klientem, powstały wstępne proste makiety i struktura serwisu. Później nie tworzyliśmy już makiet dla klienta, jedynie szkice na kartkach na wewnętrzne potrzeby zespołu projektowego. Ostatecznym produktem do akceptacji klienta były gotowe projekty graficzne kluczowych podstron.
Rezultaty.
Nowy serwis był jednym z pierwszych wdrożeń nowej identyfikacji marki w Europie. Został przygotowany w podejściu Responsive Web Design i jest w pełni dostępny na komputerach, tabletach i telefonach. Oprócz projektu funkcjonalnego i graficznego przygotowaliśmy filmy video i wszystkie treści dostępne w serwisie. Odpowiadaliśmy też za front-end i wdrożenie systemu CMS oraz projekt graficzny do nowego serwisu self-service dla obecnych klientów Nationale Nederlanden.