Brief
Postanowiliśmy zwrócić uwagę na prawa kobiet w Katarze podczas finału Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Wykorzystaliśmy znaczenie MŚ i popularność portalu Onet.pl, by ukazać problematykę kobiet w kraju goszczącym imprezę.
Wyzwanie
Podczas jednego z największych wydarzeń sportowych świata, MŚ w piłce nożnej, które odbywały się w Katarze, chcieliśmy zwrócić uwagę globalnej społeczności na ograniczone prawa kobiet w tym kraju. Stworzenie kontrastu między radosnymi emocjami MŚ a realiami życia katarskich kobiet.
Rozwiązanie
- Format: Wykorzystaliśmy format relacji "minuta po minucie", który tradycyjnie stosowany jest do opisywania przebiegu meczu, do przedstawiania historii katarskich kobiet.
- Tło: Opisywaliśmy nie to, co działo się na boisku, ale poza nim – ukazując problemy, z jakimi borykają się kobiety w Katarze, od przemocy po ograniczenia w samostanowieniu.
- Współpraca: Zawarliśmy partnerstwo z Onet.pl, największym portalem informacyjnym w Polsce oraz współpracowaliśmy z Amnesty International, które dostarczyło nam raporty i dane dotyczące sytuacji kobiet w Katarze.
- Promocja: Zaangażowaliśmy znanych influencerów i redaktorów naczelnych Onet.pl. Utworzyliśmy hasztag #OddajmyJejGłos i prowadziliśmy kampanię promocyjną na naszych kanałach oraz poprzez influencerów.
- Efekt: Osiągnęliśmy szeroki zasięg – 25,9 mln PV dla artykułów, 4,1 VV dla materiałów video i 511 tys. osób osiągniętych w mediach społecznościowych.