Przygotowaliśmy akcję społeczną ukazującą problem przemocy wobec osób homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych.
Przygotowaliśmy akcję społeczną ukazującą problem przemocy wobec osób homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych.
Przemoc wobec osób LGBT ma miejsce w wielu polskich domach. Naszym wyzwaniem było stworzenie uniwersalnego przekazu zmniejszającego społeczne przyzwolenie na nią oraz zachęcającego zarówno ofiary jak i świadków do reakcji za pośrednictwem telefonu zaufania Stowarzyszenia Lambda Warszawa.
Mając do dyspozycji niewielki budżet mediowy, postawiliśmy na nietypowy, ale przykuwający uwagę przekaz. Kampanię podzieliliśmy na dwie odsłony. Pierwsza z nich przybrała formę outdoorowych plakatów zlokalizowanych na warszawskich przystankach autobusowych. Drugą, spotową odsłonę, wyemitowaliśmy w internecie oraz dwóch warszawskich kinach studyjnych. Wszystkie działania wspieraliśmy kampanią prowadzoną w social mediach oraz za pośrednictwem zaprojektowanej przez nas strony www.jeslitoslyszysz.pl.
Tęczowe przystanki.
W centrum każdego z plakatów umieściliśmy cytaty pochodzące z telefonu zaufania Lambdy. Dobraliśmy je tak, aby ukazywały różne, czasem nieoczywiste odmiany przemocy oraz nakłaniały przechodniów do przeanalizowania własnych zachowań względem środowisk LGBT. Kampanię outdoorową wsparliśmy konferencją prasową. Plakaty i ulotki zaprezentowaliśmy także podczas warszawskiej Parady Równości oraz umieściliśmy je w warszawskich klubach LGBT i placówkach wspierających ofiary przemocy rodzinnej.
Pastisz spotu reklamowego w spocie reklamowym.
Drugą odsłoną naszych działań było video, w którym dla uwypuklenia problemu sięgnęliśmy po formę pastiszu. Przewidywalny scenariusz typowej reklamy produktu spożywczego z polską rodziną przy tradycyjnym obiedzie, zburzyliśmy zaskakującym dialogiem pomiędzy bohaterami spotu. Dzięki temu zabiegowi pozwoliliśmy widzom doświadczyć tego samego uczucia, które towarzyszy świadkom agresji słownej. Film wyświetlaliśmy w Internecie oraz dwóch warszawskich kinach – Kinotece oraz Kinie Muranów.
Kampania outdoorowa uzyskała zasięg 1,6 mln osób, w tym ponad 1 mln osób w samej Warszawie. Spot internetowy wyświetlono 160 tysięcy razy, a wersję kinową obejrzało ok. 10 tysięcy widzów.
Dzięki naszym działaniom wzrosła liczba osób dzwoniących na telefon zaufania Stowarzyszenia Lambda Warszawa zarówno w celu zgłoszenia doświadczania przemocy, jak i jej obserwowania.