Wyzwanie.
Teatr Wielki - Opera Narodowa to gmach teatralny znajdujący się przy placu Teatralnym 1 w Warszawie. Mają tam swoją siedzibę Opera Narodowa, Polski Balet Narodowy, Galeria Opera i Muzeum Teatralne. Gmach został ukończony w 1833 roku. Teatr Wielki w Warszawie jest jednym z największych teatrów w Europie i na świecie, z ponad dwoma tysiącami miejsc na widowni.
Opera Narodowa zleciła nam przygotowanie swojego nowego serwisu internetowego. Zadaniem nowej strony miało być przybliżenie świata sztuki wysokiej i wieloletniego dziedzictwa kulturalnego tej instytucji wszystkim użytkownikom.
Rozwiązanie.
Zaczęliśmy projektowanie od zebrania i analizy treści, zastanawiając się jak w najlepszy sposób przedstawić je w serwisie. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że musimy pogodzić interesy różnych grup użytkowników — zagorzałych miłośników opery i baletu, fanów artystów, ale także turystów, studentów, oraz osób, które jedynie okazjonalnie odwiedzają Teatr. Musieliśmy zaprezentować wszystkie informacje niezbędne dla głęboko zaangażowanych w temat użytkowników, ale zachowując przy tym jasną i prostą strukturę, która będzie intuicyjna dla każdego.
Chcieliśmy, aby serwis, dzięki wykorzystaniu pięknych fotografii, robił tak duże wrażenie jak same spektakle. Równocześnie powinien być prosty w użyciu. Jako główna platforma komunikacji dla TWON musiał być też łatwy w zarządzaniu oraz wypełnianiu treścią przez redaktorów serwisu. Wiedzieliśmy, że strona będzie ewoluować i rozwijać się w przyszłości.
Jedną z istotnych części serwisu jest Wirtualne Archiwum, czyli bogata w materiały multimedialne sekcja, będąca katalogiem wszystkich spektakli, aktorów, tancerzy, muzyki, kostiumów od 1945 roku do teraz.
Ważnym elementem projektu było zapewnienie dostępności strony na wszystkich urządzeniach i dla wszystkich osób. Przygotowaliśmy serwis w wersji responsywnej, z osobną wersją dedykowaną na telefony i przetestowaliśmy go na wielu różnych urządzeniach. Strona została też dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i z dysfunkcjami wzroku, zgodnie z restrykcyjnymi wymaganiami WCAG.
Oprócz zaprojektowania i wdrożenia serwisu przygotowaliśmy także wewnętrzną platformę intranetową dla pracowników TWON z bazą kontaktów i dokumentów, planem prób oraz aktualnościami.